Dag 3: Anuradhapura

30 augustus 2017 - Jaffna, Sri Lanka

In de voormiddag een paar tempels bezocht. Bij de eerste 2 waren er niet veel mensen. De 3de tempel was vele groter, aangezien daar de 'sacred Bohdi tree' staat, en dat trekt dus vele meer volk. Slippers uitdoen voor je binnengaat. Heel tof, zeker als t 32° is en de stenen en grind f*** heet is. T is duidelijk, mijn voetjes kunnen daar niet tegen!
En als ge dan nog het lumineus idee hebt om naar de kaarskes te gaan loeren en denkt dat die donkere steentjes nat zijn... dan moogde dus ni tussen al die mensen 'oh my god' zeggen. Chance dat ze er mee konden lachen!! Die zwarte steentjes waren zo donker van het kaarsvet!! Van boetedoening gesproken... kan tellen zenne.
Anyway, k was blij toen ik m'n slippers kon aandoen. Bij het verlaten van het domein nog mooie foto's kunnen maken van de apen die daar rondhangen. Fotogenieke beesten.
Net voor de middag nog een laatste tempel bezocht. Mooi gelegen op een berg, maar ge moet er wel eerst 1840 trappen voor omhoog. Onder nog de lokale werkmens geholpen door een zakske stenen mee naar boven te nemen. Goe gezien van die mannen, als iedereen zo een zakske meepakt, kunnen zij verder met hun restauratiewerken!
Na lang aanschuiven en veel gefriemel van de locals zijn we helemaal boven geraakt. Yep, op onze blote voeten de rotsen op! Klimmen en klauteren, gaat perfekt zonder bergschoenen. Boven was het uitzicht echt de moeite waard! En op weg naar beneden waren wij de attractie. Iedereen vond het geweldig dat wij ook naar boven geweest waren. Daar doe je het toch voor.

Na de lunch (pikante rijst met chicken curry) zijn we naar Jaffna gereden. 4u rijden, dus laat ons hope dat dat de moeite waard geweest is. De sporen van de Tamil Tigers zijn overal nog zichtbaar. Huizen in fladeren geschoten en een watertoren die op z'n zij ligt.

Zo, nu nog eens nen chicken curry eten!

1. Wendy:
    30 augustus 2017
    Hahaha Ingrid aan het boete doen :-) natte steentjes :-)
    Tis wel keimooi daar he zeg.
    Amuseer u nog!
    xx
  2. Mieke:
    30 augustus 2017
    natte steentjes da moet ik onthouden want de dees zou daar ook instappen
    kijk er naar uit de heel collectie te aanschouwen
  3. Ingrid Aerts:
    30 augustus 2017
    De mannen en vrouwen wisten ni wat ze zagen nee
  4. Kathleen:
    30 augustus 2017
    zaaaaalig, ik heb zo'n vermoeden da ge nog geen spijt hebt dat je meegegaan bent!