Dag 11: Yala national parc

7 september 2017 - Yala National Park, Sri Lanka

Deze morgen van Ella naar Tissa gereden. Beetje spijtig om de mooie natuur van Ella achter te moeten laten zonder er gewandeld te hebben. Maybe next time.
Onderweg nog even bij de wekelijkse groentenmarkt gestopt. Altijd leuk om al die vreemde groenten te zien liggen.

In de namiddag naar Yala national parc gegaan. De verwachtingen waren hoog, aangezien je hier het meeste kans maakt om luipaarden te spotten.
We waren nog niet lang binnen en we merkten al aan de apen dat er iets loos was. Er was een luipaard in de buurt, maar het liet zich niet zien.
Na wat rondrijden kwam het bericht tot ons dat het luipaard zich had laten zien. Wij volle bak naar de bewuste plaats. Natuurlijk waren we niet de enige! En dat beest had zich goed verstopt. Toen het geduld van mijn reisgenote op was zijn we verder gereden, in de hoop het beest ergens anders te kunnen spotten. Nadien terug naar dezelfde plek gereden, waar we dan toch nog een luipaard hebben kunnen spotten. De chauffeurs rijden als gekken, zodat hun klanten toch die perfekte foto kunnen nemen. Net voor sluitingstijd is dit dan ook gelukt!
Op de terugweg naar het hotel is het duidelijk dat de wilde olifant rond 18u ineens niet meer zo wild zijn. Ze gaan gewoon in het midden van de weg staan omdat ze weten dat de passerenden auto's eten bijhebben.... dus in hoeverre die beesten nog 'wild' zijn ga ik in het midden laten. Feit is dat ik een kokosnoot aan zo een beest heb gegeven! Die nam de kokosnoot gewoon van mij aan en stak die in z'n mond. Dit maak ik nooit meer mee!

Zo, we zullen nog eens een hapje gaan eten!!! K ga bewust de rijst mijden, aangezien vanbinnen alles een beetje 'vast zit'.

Tot morgen!

1. Mieke:
    7 september 2017
    neem je die poes niet mee naar huis