Dag 13: Mirissa whale watching + goodbye

10 september 2017 - Colombo, Sri Lanka

Deze morgen om 6u naar de haven vertrokken om walvissen te gaan spotten.
We waren de haven nog niet uit en de hemelsluizen gingen open! Wat een aangenaam boottochtje moest worden, bleek ineens een scene deadliest catch van Discovery Channel te zijn, en wat warmer ;-).
De wind deed de regen onder het afdak van de boot vliegen, met als gevolg dat iedereen binnen de 5min zeiknat was. Regenjas hadden we natuurlijk niet bij he. Uiteindelijk zijn we de regenzone doorgevaren en kwamen we in droge lucht terecht. Het spotten van de walvissen kon beginnen. Al gauw waren de 1ste 'spuiters' gespot. Ze ging het een tijd door, best indrukwekkende beesten. Al dachten sommige mensen daar wel anders over, want meer dan de helft van de mensen aan boord zat over te geven op het benedendek. De plastic zakjes gingen vlot over de toonbak! Wij zijn van alle ellende gespaard gebleven.
Na een uurtje of 2 dobberen zijn we terug richting haven gevaren. Chance dat de regenzone ondertussen weg was en het zonnetje er door kwam, want ik begon, zoals te verwachten, blauw van de kou te kleuren. Terug naar het hotel, alle natte kleren uit en opwarmen op ons privé terras, naast ons privé zwembad. Daarna nog een warme douche en klaar was kees.

Om 12u richting Negombo gereden, met een tussenstop bij een schildpaddenkwekerij. Al id dit misschien wel het foute woord. Deze mensen halen de vers gelegde eieren van het strand en laten ze on bewaakte omgeving uitkomen. Als de schildpadjes 2 dagen oud zijn worden ze vrijgelaten op dezelfde plek.

Anyway, we zitten ondertussen op de luchthaven. Het is 2u 's nacht en vliegen om 3.15u richting Dubai. Nog even en we zijn 24u wakker!!
Bij deze is alvast iedereen gewaarschuwd, ik ga morgenavond een beetje moe zijn!

Morgen krijgen jullie nog een laatste verslagje.

Slaapwel