Dag 8: Dambulla-Kandy

4 september 2017 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag nog maar eens naar een tempel geweest. Deze zag er wel anders uit dan de vorige die we gezien hebben.
Goed bewaard tegen de rotsen van Dambulla, met veel beelden en grote plafondschilderingen.

Net voor de lunch bij een kruidentuin in Matale gestopt. Gratis te bezoeken, al hopen ze wel dat je nadien iets van kruiden koopt in hun winkeltje.

In de namiddag zijn we naar Kandy gereden, de 2de grootste stad van sri Lanka. T was er aan te merken, file file file! Maar dankzij onze voortreffelijke chauffeur/gids Susantha zijn we er toch weer geraakt.
Eerst inchecken in het hotel, snel douchen om daarna naar de lokale dansers te gaan kijken en naar de temple of the sacred tooth relic. Hier zou Boeddha zijnen linker tand liggen. Ook hier veel volk, aangezien het morgen full moon day is. Feestdag dus.

Morgen gaan we eerst mee de olifanten wassen in het Millenium park. Wordt leuk denk ik!
Daarna richting Nuwara Eliya om een theeplantage te gaan bezoeken. Aangezien deze op 2000m ligt is het tijd om een dikke trui aan te trekken!

We kruipen ons bed in, in onze residentiële suite....