Dag 7: leeuwenrots Sigiriya

3 september 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Deze voormiddag naar de leeuwenrots van Sigiriya geweest. Volgens de reisgidsen is dit de toeristische trekpleister van het land. Er waren dus een aantal mensen die hetzelfde idee hadden om er vandaag naartoe te gaan. Rijtje schuiven! Bovenop de 200m hoge rots heeft er ooit een koning een paleis laten bouwen. Grellig jobke geweest als ge't mij vraagt.
Halverwege de trappen kom je de perfect bewaarde fresco's tegen. Trek hier dus geen foto's, want ze dreigen er mee om u 2 weken in den bak te steken! Heide weet daar ondertussen alles van...

Tijdens de middag zijn we naar een authentiek dorpje geweest, om te kijken hoe de mensen koken. Leuk om te zien en lekker om te eten!

T is een relatief korte dag geweest vandaag. Om 15u waren we al terug op de kamer. Effe chillen en boekje lezen.

Morgen rijden we richting Kandy, met tussenstop in Dambulla cave tempel. Veel boedha's dus. Nadien nog naar Matale om een kruidentuin te bezoeken, shoppen dus!
Dan nog langs de tempel waar boeddha zijnen tand ligt. In Kandy wonen we een traditionele fire dancers show bij. Genoeg voor 1 dag dus!