Dag 5: Trincomalee

1 september 2017 - Trincomalee, Sri Lanka

Vandaag vroeg uit de veren. Om 5.45u moesten we klaarstaan om dolfijnen te gaan spotten! Belachelijk vroeg, maar de zonsopgang maakte onze dag al direct goed. Eens op volle zee met ons bootje zie je langs alle kanten dolfijnen zwemmen en springen. Echt leuk om te doen! Na 2 uurtjes of terug naar het strand. We hadden een uur om te ontbijten en om te kleden om te gaan snorkelen. Ikke geen waterrat en dus nog nooit gesnorkeld! Eerst nog halve liter zonnecreme over m'n lijf gegoten en ik was er klaar voor! Dankzij de deskundige begeleiding van Heidi m'n eerste viskes gespot. Niet vergeten om door uwe mond te ademen....anders loopt het fout af.
Echt ferm om eens te doen, al die viskes die ge anders op tv ziet, zwemmen nu gewoon onder en naast u!!
De schildpad die ineens naast me kwam zwemmen was echt de max. Lang leve de Gopro van Heidi om dit moment vast te leggen.
Tijdens het dobberen ook nog haaien gespot! Haai haai :-)
Na bijna 2u dobberen terug in bootje en naar het hotel. Lokaal restaurantje zoeken om te lunchen en effe wat uitrusten.
Om 16.30u stond onze chauffeur weeral klaar om met ons naar de stad te rijden, om de Koneswaram tempel te gaan bekijken. Ook wel de moeite hoor.

Sebiet hapje eten en vroeg in bed! Morgen gaan we de leeuwenrots in Sigiriya bezoeken, dé toeristische trekpleister van het land!

1. Mieke:
    1 september 2017
    wow, dat ziet er allemaal perfect uit
    zou niet voor onze eddy zijn want die wordt van dat dobberen zeeziek
  2. Kathleen:
    1 september 2017
    gelle zit daar ni stil amai!!!
  3. Ingrid Aerts:
    2 september 2017
    Nogthans al veel int buske gezeten zenne